Warnai Hidupmu Dengan Islam

in






Firman Allah Ta’ala yang bermaksud:

21. Berkatalah mereka kepada kulit badan mereka: "Mengapa kamu menjadi saksi terhadap kami?"
Kulit mereka menjawab: "Allah telah menjadikan kami dapat berkata-kata, Dia yang berkuasa menjadikan tiap-tiap sesuatu berkata-kata, dan Dia-lah yang menciptakan kamu pada mulanya, dan kepadaNyalah kamu dikembalikan (untuk menerima balasan).”

22. Dan kamu sekali-kali tidak dapat bersembunyi dari kesaksian pendengaran, penglihatan dan kulit kamu terhadap diri kamu bahkan kamu mengira bahwa Allah tidak mengetahui kebanyakan dari apa yang kamu kerjakan.
(Fussilat: 21-22)

Dari 'Adi bin Hatim r.a., katanya: "Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Tiada seorangpun daripada engkau semua, melainkan akan dibicara oleh Tuhannya, tidak ada antara dia dengan Tuhannya seorang perantara bahasa.

Orang itu lalu melihat ke arah kanannya, tetapi tidak ada yang dilihat olehnya, melainkan amalan yang telah dilakukan dahulu, dan dia melihat ke arah kirinya, maka tidak ada yang dilihat olehnya melainkan amalan yang dilakukan dahulu, seterusnya dia melihat ke hadapan, maka tidak ada yang dilihat olehnya melainkan neraka yang ada di hadapan mukanya itu.

Maka takutlah engkau semua pada seksa api neraka, sekalipun dengan jalan sedekah dengan belahan kurma."
(Muttafaqun 'alaih)

Amal perbuatan dan perkataan yang kita lakukan SEKARANG inilah, amal TERDAHULU itu.
Warnai hidup kita ini dengan Islam dan Iman, moga kita tersenyum bahagia kelak di akhirat, melihat kembali amal yang dilakukan di dunia.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...